Condiţii de garanție
Garanția este conformă cu Legea 449/2003 privind vânzarea și garanția produselor, cu Legea 296/2004 privind Codul Consumului în vigoare din 01.01.2007 și cu OG 21/1992 privind protecția consumatorilor, modificată și completată ulterior inclusiv cu Legea 476/2006.
KOLOK DESIGN S.R.L asigură, garantează și declară pe propria răspundere, conform prevederilor art. 5 din hotărârea guvernului nr. 1022/2002 privind regimul produselor și serviciilor care pot pune în pericol viața, sănătatea, securitatea muncii și protecția mediului, că bijuteriile din argint, pietre semipreţioase, preţioase, perle, şi alte materiale importate și comercializate de societate, nu pun în pericol viața, sănătatea, securitatea muncii, nu produc impact negativ asupra mediului și sunt în conformitate cu normele UE.
Pietrele naturale pot prezenta mici diferențe și imperfecțiuni de culoare sau crăpături, acesta nu este un defect, fiind aspectul lor natural.
Garanția include faptul că bijuteria este din pietre preţioase, semipreţioase, perle, respectiv bijuteria este din argint și este marcată(ANPC), și nu-și schimbă proprietățile în cazul utilizării corespunzătoare a bijuteriilor pe o perioadă de 2 (doi) ani de la data achiziției. În cazul produselor handmade se oferă 30 de zile garanție.
Conform legii 449/2003, art.11 alin.2, cumpărătorul nu poate cere înlocuirea bijuteriei din motivul căderii pietrelor, ruperii închizătoarelor din cauza forţării lor.
Gararanția nu include deteriorarea bijuteriei provocată din cauza nerespectării indicațiilor de la punctul 1 (Precauții și informații utile), accidentelor, a neatenției, a neglijenței, a utilizării necorespunzătoare a acesteia sau a altor factori care nu au legătură cu defectele de material sau de manoperă. Orice reparație la produsele aflate în termenul de garanție se va efectua în mod gratuit sau se va înlocui în condițiile OG nr.21/1992 revizuită, dacă se confirmă faptul ca un defect de material sau de manoperă a reprezentat cauza unei asemenea deteriorări, mai degrabă decât utilizarea necorespunzătoare a bijuteriei de către cumpărător. În cazul înlocuirii, nu garantăm că va fi livrat același model. Dacă nu este disponibil același model, se va livra un model similar având o valoare echivalentă.
Clienții Kolok.ro pot returna produsele cumpărate în termen de 30 zile lucrătoare de la primire fără penalități și fără invocarea vreunui motiv. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, folosind orice serviciu de curierat.
Kolok.ro garantează returnarea contravalorii comenzii în cel mult 30 zile de la data primirii denunțului în scris al contractului. Obiectivul nostru este de a realiza returul banilor în maxim 3 zile de la primirea returului.
Suma înapoiată va fi diminuată cu cheltuielile de ambalare și transport.
Plata se efectuează în contul bancar specificat de către cumpărător la solicitarea returului.
În cazul retururilor parțiale ale unor comenzi (chiar multiple) în care s-au aplicat discounturi preferențiale, discounturi de volum, vouchere valorice de reducere se va proceda la anularea tuturor discounturilor aplicate și contravaloarea produselor păstrate de cumpărător va fi calculată la prețul de listă aplicând condițiile de vânzare standarde și se va returna diferența față de suma plătită diminuată cu costul transportului.
De expl. dacă cumpărătorul comandă produse ăn valoare de 400 lei la preț de catalog și beneficiază de 10% reducere( cumpărătorul plătind astfel 360 lei firma noastră suportând costul transportului și a ambalării de 19 lei ) și cumpărătorul va returna produse la valoare de catalog de 300 lei atunci după anularea discounturilor se va considera că a păstrat produse in valoare de 100 de lei și va beneficia de returul sumei de 260 de lei diminuat cu 19 lei valoarea transportului și a ambalării adică 241 de lei. Acest principiu se aplică deoarece prin retur valoare cumpărăturii reale nu se mai încadrează în condițiile de discount aplicate inițial astfel aplicarea reducerilor nu se justifică pentru valori mai mici de achiziție.
În cazul returului total al unei achiziții se va returna valoarea plătită de client diminuat cu costul ambalării și transportului
În cazul retururilor parțiale sau totale trebuie returnate inclusiv cadourile primite. (Aceste reguli au trebuit să fie introduse pentru a ne proteja de cei care doreau să profite de faptul că la fiecare comandă oferim și un cadou astfel au lansat comenzi consecutive returnând consecutiv comenzile dar pastrând cadourile, încercând să-și facă rost de bijuterii neplătite, sau comandau mai multe bijuterii decât aveau nevoie, beneficiind de discounturi de volum sau alte reduceri "onomastică, voucher newsletter, etc" după care returnau o parte însemnată de produse fără de care inițial nu puteau beneficia de reducerile substanțiale însă dorind să păstreze aceste avantaje după retur parțial).
Termenul de garanție decurge de la data emiterii facturii. Cumpărătorului i se garantează că în cazul defectăriiin condiții normale de utilizare, pe durata perioadei de garanție, produsul va fii reparat gratuit sau va fii înlocuit cu un articol identic. Perioada de garanție se prelungește cu intervalul în care produsele s-au aflat în service.
Garanţia se acordă numai la prezentarea facturii originale de vânzare (sau copie după acesta), împreună cu certificatul de garanţie.
KOLOK DESIGN S.R.L îşi rezervă dreptul de a refuza să acorde service în garanţie dacă nu se pot prezenta documentele de mai sus sau dacă informaţiile conţinute în acestea sunt incomplete.
Pierderea certificatului de garanție sau a facturii duce la pierderea garanției.
Conform legislației în vigoare, renunțarea la cumpărare este aplicabilă doar clienților persoane fizice.
1. Precauții și informații utile
Vă recomandăm să feriți bijuteriile de lovituri, să deschideți cu delicatețe brățările, cerceii, colierele, lanțurile etc.
Bijuteriile se vor da jos obligatoriu înainte de culcare, înainte de a face baie, de a spăla vasele sau înaintea altor activități similare în care bijuteriile ar veni în contact cu apa, detergenții, produse cosmetice și chimice, pentru a evita dezlipirea părților (pietre prețioase și semiprețioase, cristalele de zirconiu, stasuri) și uzura părților care conțin piele naturală sau alte materiale.
Bijuteriile care conțin părți din cauciuc își pierd elasticitatea dacă intră în contact cu spray-urile cosmetice sau cu orice alt produs petrol-chimic. Materialele de natură organică, perle, corale, scoici, sidef, sunt sensibile la produsele cosmetice și petrol-chimice. Bijuteriile cu pietre semiprețioase, colierele nu se vor purta în timpul somnului, pentru a evita deteriorările.
Nu lăsați bijuteriile la indemâna copiilor mici.
Bijuteriile se vor da jos obligatoriu înainte de a lucra cu diverse substanțe chimice, pentru a nu-și schimba culoarea și pentru a nu deteriora stratul de suprafață al acestora. Bijuteriile nu se vor purta în timpul unor activități fizice de contact sau care au ca rezultat transpirație abundentă, pentru a se evita zgârierea stratului de suprafață, dezlipirea părților sau îndepărtarea stratului de suprafață al bijuteriei.
Udarea puternică cu apă, acetonă sau alte lichide va duce la dezlipirea pietrelor. De asemenea, nu folosiți parfumuri sau spray fixativ în vecinătatea bijuteriilor. Nu îndesați toate bijuteriile într-un singur sertar, păstrați-le separat. Bijuteriile din argint vor fi păstrate în punguțe de plastic, în locuri uscate departe de bucătărie, baie sau duș, pentru a evita contactul lor cu umezeala și căldura, pentru a preveni oxidarea lor.
Bijuteriile din argint 925 netratate cu rodiu se pot oxida (înnegri) în contactul cu umezeala sau căldura excesivă- acesta nu este un defect. Curățați bijuteriile din argint simplu cu bicarbonat sau cu soluții speciale pentru curățarea argintului, pentru a le reda strălucirea.
Pentru îngrijirea bijuteriilor și păstrarea strălucirii acestora vă recomandăm să utilizați o cârpă moală, specială pentru curățarea acestora. Bijuteriile cu perle sau pietre naturale nu vor fi curățate cu solvenți sau substanțe chimice destinate curățării argintului, pentru că ar putea să-și schimbe culoarea.
Conform O.G. 21/1992, garanția constă în remedierea gratuită a deficiențelor apărute la produse în cadrul termenului de garanție și care nu sunt imputabile consumatorului. Această remediere se va face într-un termen rezonabil stabilit prin reglementări.
Conform aceleiași ordonanțe, vânzătorul este obligat, la cererea consumatorului să înlocuiască produsul sau să restituie contravaloarea acestuia, numai în cazul în care timpul de ne-utilizare al produsului, din cauza deficiențelor apărute în cadrul termenului de garanție, depășește 10% din acest termen. Restituirea contravalorii sau înlocuirea produsului, se face numai după constatarea imposibilității folosirii acestuia și numai dacă aceasta situație nu este imputabilă cumpărătorului.
Reparațiile de service pentru cazurile de deteriorare a bijuteriei din cauza nerespectării indicațiilor de la punctul 1 (precauții și informații utile), accidentelor, a neatenției, a neglijentei, a utilizării necorespunzătoare a acesteia sau a altor factori care nu au legătură cu defectele de material sau de manoperă vor fi facturate cumpărătorului.
Următoarele situații duc la scoaterea produselor din garanție: intervenții sau reparații executate de persoane neautorizate, nerespectarea de către cumpărător a condițiilor generale de întreținere și utilizare.
Nu aveți nici un produs la comparare.